A pályázat rövid bemutatása

Egy hosszú, közös együttműködés kezdete

2010. január. Elkezdődött egy újabb év a jászberényi „MACI” Alapítványi Óvoda, Fejlesztő Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat „életében”, tele reményekkel, ötletekkel és egy új pályázati lehetőséggel. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség keretein belül az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatóságának irányítása és ellenőrzése alatt kiírásra került a TÁMOP (rsadalmi Megújulás Operatív Program) 3.4.2. kódszámú pályázat , melynek benyújtási feltétele egy szakmai konzorcium létrehozása.

A pályázat olyan lehetőségeket biztosított, mind szakmailag, mind pénzügyileg, hogy elhatároztuk, BEADJUK.

Intézményünk igazgatója több jászberényi, többségi általános- és középiskolát is felkért a konzorciumi együttműködésre, de mindenki nemleges, visszautasító választ adott.

Az utolsó pillanatban kerestük meg a tápiógyörgyei Kazinczy Ferenc Általános Iskolát, és felkértük őket az együttműködésre, melyet a Kastélykert Óvodával karöltve örömmel elvállaltak.

Elkezdődött egy néhány hetes munkafolyamat, mely során egy szakképzett pályázatíró segítségével, jászberényi és tápiógyörgyei szakembereink vezetésével megírtuk és benyújtottuk a pályázati anyagot 2010. március 24-én „Az együttnevelés kiterjesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek esélyteremtése érdekében a „MACI” Konzorcium közreműködésével” címmel. Hamarosan megkaptuk a hírt, hogy befogadták a pályázatunkat, már csak az eredményre vártunk.
2010. augusztus 13-án (pénteken) a délelőtti órákban kaptunk egy e-mailt az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatóságától, amelyben értesítették a „MACI” Konzorciumot, hogy támogatásban részesítik a benyújtott pályázati anyagot, méghozzá 100%-os támogatásban, 28.721.738.-Ft összegben.
A nagy örömhír mellett azonnal elkezdődött a tervezés, a tevékenységek átnézése, rendszerezése, összegszerű értékelése, csoportosítása. A pályázat több célcsoportot érintve zajlik majd. A pedagógusok továbbképzések keretében bővíthetik szakmai és módszertani kultúrájukat a befogadó pedagógiai tárgykörében. A diákok attitűdformáló tréningen és programokon vehetnek majd részt. A program eredményeként mindhárom intézmény pedagógiai programja megújul, valamint egyéni – személyes támogatást kaphatnak majd azok a gyerekek,akiknek erre szükségük lehet.